Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2010 19:29 - Пищови, фейсбук и Световно
Автор: cerafina Категория: Лични дневници   
Прочетен: 493 Коментари: 2 Гласове:
2



*
*
*
*
*
Сесийно време. И в България, и в Германия.. С разликата, че на студентите в България им свършиха лекциите, а моите тук продължават до средата на юли. Няма да се оплаквам, системите са различни. И като казах различни системи, има нещо, което не мога да си обясня. Поглеждам си абонатите в скайпа и що да видя... Статуси, гласящи "В усилено правене на пищови съм", "Пищови тайм" и прочие. Добре, питам, защото наистина не разбирам.. Какъв е смисъла да си студент и да преписваш като гламав?
Нали утре, вдруги ден ще ти потрябва тази информация?
Няма университет в България, където да не се преписва яко на изпити. Факт.
Не искам да прозвучи надменно, или тъпо. Просто никога не съм преписвала в Германия. Айде в даскало как да е, но откакто съм студентка тук, просто не мога да си представя. Не, че е невъзможно, напротив, но никой не го прави. Те не могат да си представят такова нещо, който не иска да учи - просто не го прави..
Вярно таксите уж били по-високи от в България. Еми не е така. За техния стандарт на живот, таксите са като тези в България. Това, че на професорите им се плаща повече, не значи, че е причината те да си вършат перфектно работата. Просто са услужливи и предразполагат..
Не искам да обидя никого. Не съм била на лекция в България. Просто чувам приятелите си и им вярвам.
Тъжно наистина...
Отварям фейсбук... Новият начин да прекараш часове наред от свободното ди време. Ужасно е наистина. И всички го осъзнават... Най-малкото колко време губят докато ровят и клюкарстват в този сайт. И кой тъпанар с извинение ще си обяви края на връзката точно там?
Отговор на въпроса - всички.
"Аууу, пък те са скъсали... Леле... Верно бе... Във фейсбук пише, че са сингъл"...
Интересното на тази социална мрежа беше, че някакси изведнъж имаше бум в България. Аз имам от години, за да комуникирам с братовчедка ми, но миналата година от 10 "приятели", изведнъж се сдобих с 230... Може би и повече...
И защо са ми, е въпроса?
Имам си приятели, с които се чуваме по скайп. Останалите са стари познати, съученици, хора, от други градове, с които може и никога повече да не се засека... Напоследък и хора от различни държави. В Германия все още не е чак такъв хит, но навлиза и тук. Те в общи линии си харесват щуди фау цет...
И последно да си кажа очакванията за Световното. Макар и девойка, макар и България да не участва... Аз съм фен. Обичам да гледам мачове и най-вече да пия много бира...
Иска ми се немците да бият, за да е голямо шоу после тук. Заради изживяването да живееш в страна победителка на Световното.
... Помня заветната 94 година. Макар и да съм била на 4... Чудя се възможно ли е някога да се завърти колелото и страната ни да пожъне отново такъв успех?


Тагове:   фейсбук,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. goran - Cerafina,
01.07.2010 14:23
Навсякъде по света думата университет означава относително свободна и позитивна територия, а думата студент – млад човек с много свободно време. С толкова много дадености и бонуси на куп човек разполага само веднъж в живота си. Разбира се може да учи и втори път, но първите две-три години следване, са уникални и неповторими. Едни ги пропиляват други ги оползотворят – не е задължително само с учене.

И това важи на навсякъде по света! Както и, че на всякъде има хора, които преписват и хора, които учат съвестно – включително в България и в Германия!

За жалост в българските университети, напоследък, преписването наистина стана мода – причините за това са много.

Въпреки това и преди, и сега има хора, които не преписват - познавам доста такива хора.

Аз общо взето също не съм преписвал – за шест години следване и взети над 80 изпита, от пищови съм преписвал само два пъти, като единият път ме хванаха. Виж от колеги, по време на изпита, ми се случвало да погледна или да препиша изречения, едно-две – но и това съм го правил не повече от 5, 6 пъти.

Още по-невярно е, че в България няма знаещи, можещи и всеотдайни преподаватели.

Без да се замислям, веднага, мога да изброя поне десетина не просто истински преподаватели, а истински знаещи, можещи и достойни бългъри: проф. Байров /компютри/; доц. Мери Конакчиева /PR и реклама/; док. Давидков – /управление и Маркетинг/; акад. Сгурев /математика/; академик Евгений Головински /биохимия и екология/; доц. Туджаров /техническо чертане/ проф. Каранджулов /математика/ и други. Да бъд техен студент за мен бе и удоволсрвие, и шанс, и чест.

За Фейсбука – на скоро попаднах на една любопитна статия, цитирах я в блога
http://goran.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/06/06/mreji-v-deistvie.557682
цитирай
2. usteddd - Приятелите ти
03.07.2010 12:08
най-вероятно_im?липсва-базаЗА=sravnenie

LG
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cerafina
Категория: Лични дневници
Прочетен: 199316
Постинги: 326
Коментари: 566
Гласове: 5648
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930